Cea mai frumoasă dintre lumile posibile, Cartea Românească, 1978
Fragmente selecționate
Cuprins
• Orasul de silabe, • Grand Canyon, • Planul secund al Giocondei, • Dorinta, • Anotimpuri, • Imagini, • Cirese si amintiri, • Piatra, • La mormantul lui Goya, • Norii, • Sagrada Familia, • Orase fragede, • La piata, • Peisaje si poeti, • Negru pe alb, • Tema de meditatie, • Bibe viator, • Sud, • Post festum, • Gutuile, • Turlele, • Emotia, • In iarna, fata Morgana, • Ani noi, • Dealuri, • Cu trenul, • Pe tarmul unei mari, • Piatanii, • Prin Tara de Sus, • O seara, • Spuma, • Cum se face un om de zapada, • Lumina, • Incremenitul spectacol,
• Sicilia, o, Sicilia, • In varf, • Iarba, • Pastel, • Ochii,
• Treceam, • Numele, • Un invingator, • Portul necunoscut,
• Gura-leului, • Intre douasprezece si doua, • Strazile din San Francisco, • Mirosul dovleacului copt, • Fara martori, • Un alb perfect, • Maniheism, • Acasa, • Apropierea, • Un rol, • Pace,
• Ciudatul ceas, • La noi, • O senzatie, • In muzeu, • Trecator printr-o toamna, • Taram interzis, • Realism, • Escala,
• Semnul de intrebare, • Asociatii, • O scena, • Sa fie o noapte, • Pustiuri, • Relief, • Pauza de pranz, • Civilizatia lemnului, • Odai, coridoare, scari, mansarde, • Albiile,
• Singuratatea, • Ruine,templele • In miscare, • Raul, • Seara in iarba, • Pe strazi, • „Comuna libera din Montmartre”, • Ochi verde, • Casele memoriale, • Aerul alb, • Schimbare de peisaj,
• Creion, • Romanta si utilitate, • Lumina materiale, • Alpinism invers, • Comparatie, • La mormantul poetului, • Un obicei,
• Sensuri si forme, • Dupa-amieze de dumineica, • Demnitate si indiferanta necesara, • Privirile, • Floarea soarelui, • O asezare artificila, • Nemurirea, • In literatura, • Despre culori,
• Ferestre, • Portretul lui Dante, • Aproape de cer,
• Didactica, • E vremea…, • In aerul alb, • Inceputul lumii,
• Leonardo da Vinci, Michelangelo, Raffaello, • Duminica in timp, • De dinaintea civilizatiilor, • Memorie, • Peisaj odorific,
• Club des poetes, • Aurel Vlaicu, • Orare, • Binele si raul,
• O dimineata exotica, • In stil european, • Un cimitir al eroilor, • Escorial, • Imaginati-va, • Solemna ora 11, • In Europa,
• Lumina, • Mesterul Manole, • Igiena si pietate, • Doua orase, • Cu mana stanga, • Regina din Portugalia, • Vanzatorii de apa, • Albastra America, • Trecerea, • De pe mare, din aer,
• Unicat, • Marginea orasului, • Umilinta, • Wax Museum,
• Dupa ploaie, • La ora lumanarilor, • Insula, • Doua ore,
• Simt cum uit, • Sub stele, • Marea, • Demonstratie,
• Miniaturi, • Provincie, • Descoperire, • Nivelul marii,
• Eternitate, • Despartire, • Tot ce povestesc, • Visez o gradina
Referințe critice
„Ca orice cautare, drumurile Anei Blandiana … incep cu nelinistile unei intrebari: ,,Unde dispare, unde se duce ceea ce nu e scris, trait fiind? Dar ceea ce nu e nici trait?”. Raspunsul se afla in ,,depozitul memoriei afective si in specificul activitatii scriitorului: rezultatul concret este ceea ce se numeste ,,literatura personala”, textul ca ,,document” al trairii si ca filtru al spatiului geografic.”
Ioan Holban, Sa locuiesti numai intre propriile vitralii, Cronica, 1987